Lost Laby

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Matt
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Lost Laby

#1 Beitrag von Matt » Do Feb 16, 2006 23:09

Hi,
ist es vielleicht möglich das Spiel Lost Laby zu portieren?
(Weiß leider grad ned in welcher Sprache es geschrieben wurde, aber auf jeden Fall sind die Quellen verfügbar!)

http://www.lostlabyrinth.com/

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Elektranox
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#2 Beitrag von Elektranox » Do Feb 16, 2006 23:13

To compile Lost Labyrinth you need the following:
- The purebasic compiler
Its not free software. So you have to buy it here: www.purebasic.com

- The Sourcecode Files
You can get them at the homepage
All the files have the ending *.pb
- The Graphics Files
You can get them at the homepage
We use jpegs and bmps
- The Sound Files
You can get them at the homepage
We use wav's for that

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taake
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Re: Lost Laby

#3 Beitrag von taake » Mo Sep 13, 2010 14:28

Compiling Lost Labyrinth?

Lost Labyrinth is Open Source! This means you can download the sourcecode the graphics and the sounds that we use to create the game.
BUT on windows you will not be able to compile it unless you own the Purebasic Compiler.
(Which you can get here: http://www.purebasic.com)
When you use linux you can use elice (our own compiler) to compile the game. Get a copy of the sourcecode from
lost labyrinth's sourceforge page laby sf page
then switch into the elice subdirectory and say "make laby-svn". you have to have sdl and racc installed to succeed.
Quelle: http://www.lostlabyrinth.com/index.php?p=faq#compiling

Sollte eigentlich gehen verwendet ja SDL, sofern die nicht irgendwelchen nicht arm kompatiblen libs genommen haben sollte das ohne viel auffand gehen, ansonsten der source ist da, kann also auch 1zu1 nachprogramiert werden in ner anderen(besseren) sprache.
#export EDITOR="$(which rm)"

Filmtipp: telnet towel.blinkenlights.nl

retn
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Re: Lost Laby

#4 Beitrag von retn » Di Sep 14, 2010 11:25

taake hat geschrieben:
Compiling Lost Labyrinth?

Lost Labyrinth is Open Source! This means you can download the sourcecode the graphics and the sounds that we use to create the game.
BUT on windows you will not be able to compile it unless you own the Purebasic Compiler.
(Which you can get here: http://www.purebasic.com)
When you use linux you can use elice (our own compiler) to compile the game. Get a copy of the sourcecode from
lost labyrinth's sourceforge page laby sf page
then switch into the elice subdirectory and say "make laby-svn". you have to have sdl and racc installed to succeed.
Quelle: http://www.lostlabyrinth.com/index.php?p=faq#compiling

Sollte eigentlich gehen verwendet ja SDL, sofern die nicht irgendwelchen nicht arm kompatiblen libs genommen haben sollte das ohne viel auffand gehen, ansonsten der source ist da, kann also auch 1zu1 nachprogramiert werden in ner anderen(besseren) sprache.
Der Compiler von denen wird vermutlich nichts ARM taugliches rauswerfen...

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taake
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Re: Lost Laby

#5 Beitrag von taake » Di Sep 14, 2010 12:00

Hab gerade mal bissel recherchiert...

Sollte eigentlich ohne Probleme gehen.

Elice is a free compiler for programs written in the proprietary language PureBasic. It compiles those programs to C++ and then uses g++ to generate an executable. Language support is incomplete but it already supports one project (Lost Labyrinth).

Mit Elice kann man also aus dem PureBasic Mist C++ machen und damit sollte das ganze kein Problem mehr darstellen.
#export EDITOR="$(which rm)"

Filmtipp: telnet towel.blinkenlights.nl

retn
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Re: Lost Laby

#6 Beitrag von retn » Di Sep 14, 2010 12:14

Das stimmt wieder rum.

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